«Рейтер» агенттігі
Ұлыбританияның ресми ақпарат агенттігі солып табылады. Агенттік 15 000 астам газетті, әрі ақпарат агенттігін, телерадиостанцияларды үкімет мекемелерін, Ұлыбритания елшілігін және әлемнің 158 елін ақпаратпен қамтамасыз етеді.
Күніне 5 миллион 500 мың сөзді ағылшын, француз,неміс, испан және араб тілдеріңде таратады. Агенттікте қаржылай-экономикалық мәліметті өңдеу және берілу үшін тұтынушыларға электронды-ақпараттық жүйе «Монитор» (әлемнің 112 еліңцегі 15 000 аддырушьшары есептейді) монитор ақпараттық жүйе. 90% дерлік ақшалай түсулердің агенттіктері - қаржылай-экономикалық мәлтметтің тарапынан. Сонын ішінде және интернет желісі бойынша тарайды. «Рейтердің» тілшілері Африка және Таяу шығыс елдерінде жиі болып тұрады.
XX ғасырдың аяғы мен XXI ғасырдың басыңдағы Ұлыбританияның ақпарат нарығында ірі монополиялардың бәсекелестігі өршіп, бұл ірі монопатистерді сол нарықты иесі болуға ұмтылдырды. Жалпы Еуропа журналистикасына тән ерекшелік ақпаратты тауар деп қарау осындай күрделі мәселелерді туындап отырды.
Ұлыбританиядағы Интернет қызетінің өкілдері - шетел фирмалары, олардың озығы «Фрисерв» Британдық кабельді телекомпанияларға Интернетті өздерінің кабельдері арқылы жіберулерін талап етеді. Олар аудигорияның кеңейту мүмкіңдігіне назар аудартады. «Телеуэст» 2000 жылы ақпан айынан бастап Интернетте жұмыс істеуге рұқсат беретін, айына 10.ф.ст. төленетін «Серф Анлимитед» қызметін іске қосады. Ай сайын Интернеттен жұмыс істейтін адамдар саны күрт өсіп, жаңа интфнетгік технология арқылы көркем фильмдфді көрсетуге дейін барады. Қазіргі кезде ¥лыбританияда Интфнет жүйесінің қызметін көрсететІн 300 фирма бар. Коммфциялық эфирлік телевидениеде «Ай - Ти - Ви» басшылығы алдына қойған мақсатына жетті. Ол - үшінші арнаның «Ай - Ти - Ви» аудиториясының орташа рейтингін 39% -не дейін көтеруді көздейді. Бұл талап түгелімен жылдың аяғында орындалды. Осы кезде жаңа жыл аптасына арналған көп бағдарламалар жүйесі шығарылып, жаңа әйгілі телеойын «Кім миллионер болғысы келеді?» ("Кто хочет быть миллионером?») лотереялық шоу болатын. Әрине миллионер ешкім болмаса да бұл ойын аудиторияның рейтингін көтеруге көмектеседі. Коммерциялық эфирлік телевидениенің өміріндегі екінші маңызды оқиға «Карлтон» компаниясының 1998 жылы түсірген «10 сағат ішіңдегі жаңалықтар» («Новости в 10 часов») шығарылымын қайтару эфирге ұсыну туралы келісімі болды. Бұл хабардың эфирден алынып тасталуы Ұлыбритания көрермеңдері арасыңда көп дау туғызды.
«10 сағат ішіңдегі жаңалықтар» («Новоста в 10 часов») шығарылымын түсіргеннен кейін бір миллионға жуық көрермен «Ай - Ти - Ви» арнасының сегізден отыз минут кеткенде шығатын жаңалықтар бағдарламасын көріп, күнделікті барлық жаңалыктарды қамтымады, ол кешкі жаңалыктарды көруге мүмкіндік алды. Дегенмен көрермендердің көпшілігі оның бәсекелесі "Би - Би - Си» жаңалықтарын көруге көшті. «Ай - Ти - Ви» салмақты өзекті қоғамдық «Әлем қозғалыста» («Мир в действии») бағдарламасын жаңа «Бүгін кепже» («Сегодня вечером») бағдарламасына ауыстырған. Бұл бағдарламада мемлекеттік саясат мәселесі көтерілмейді, әрине бұл үкіметке ұнамады.
Дереккөз: Шындалиева Меңдігүл
"Шетел Журналистикасы"