Күнделікті газеттер. «Фигаро»
1970 жылдардың соңында 1980 жылдардың соңыда Парижде шығатын газеттер ішінен нық орныннан басылымдардың бірі -"Фигаро". Француз журналистері оны табысты газеттерге жатқызады, алайда табыс көзі тек Ирнамалық қосымшадан келеді екен. Алғаш қосымшасы - «Фигаро-магазин» 1978 жылы азанда шықты. Мұндай жаңашылдықты халық тез қабылдап, «Эрсаннан» кейін көп басылымдарға қосымша шығара бастайды. «Фигаро» «Фигароның» жексенбілік газет шығару ойы сәтсіз болды. Оған себеп - жексенбі күні Париждегі бүкіл дүңгіршектер жабық болатын. Бірақ «Журналь дю диманш» жексенбі күні өз басылымын таратып жүрді, оның тарату әдісін осындай бәсекелестік жағдайда қолдануға болмады. 1981 жыллдың басында сенбі күндері «Фигаро-магазин», «Матэн-магазин», «Экип-магазин», «Либфасьон-эндвич» және «Монд-Диманш», сәрсенбі күндеі «Фигаро-ТВ», әр сенбі сайын айына бір рет «Мадам Фигаро» тұрақты шығып тұрды. Осындай сәттіліктен кейін 1981 жылы "Эрсан" «Франс-суар-магазин» басылымын шығара бастайды. Күнделікті газеттің екі артықшылығы бар: біріншіден, жаңа оқырманды өзіне тарту, газетті тек сенбі күні ғана емес, аптаның кез келген күнінде сатып алуға мүмкіндік туады, екіншіден, мерзімді былымды сатудан, жарнамадан түсетін табысты көбейтпек. Күнделікті шығатын «Фгаро», «Орор», «Франс-суф» газеттері («Эрсанның» иелігіндегі басылымдар) бұрынғы резидентке адал болып қалады. «Эрсан» халық сайлауы кезінде де, тіпті билік басына ФМитгеран келгенде де өз позициясын өзгерткен жоқ. «Эрсанның» басылымдары қалтқысыз жаңа үкіметтің оппозициясына айналып, жаңа үкіметтің ұсынған әлеумет экономикалық реформасына қарсы шықты. 1981 жылғы сайлау нэтижесінде социалистердің жеңіп шығуы мен оппозицияның әрекеттері, сол кездегі Франциядағы саяси өзгерістер газет таралымының көбеюіне әсер етеді. 1981 жылы 336000 дана, 1986 жылы 443000 дана сатылды. «Фигаро» күнделікті қосымшасымен күрделене түсті Қызғылт түсті он парақ беттен тұратын экономика және қаржы туралы ақпаратка толы дәптерге ұқсайтын қосымшасы болды. «Фигаро» «Эрсан» тобының филиалы «Сокпресстің>> қол астына көшеді. Алайда оның таралымы 1990 жылдың соңында төмеңдеп, редакция өз алдына газет пішінін жаңарту мақсатын қойды. Жаңа пітшін жылға жуық уақытта бас редактор Ф.О Жизбердщ бастауымен дайын болып, көңіді орнықкан оқырмаңдар аудиториясыньщ талағамымен санасып, жаңа оқырмаңдар көптеп тартуды көздейді. 1999 жылдың 29 қарашасында шыққан жаңартылған газет бірінші нөміріңде «БАҚ және жарнама» бөлімінде мынадай мақала жариялана, «Фигаро» - өзінің оқырмандарына ең жақын газет». «Фигаро» жаңашыл да динамикалық және ашық газет болуға ұмтылады», -дейді автор. Алғашқы беттері халықаралық ақпарат арналып, соның ішінде Еуропаға ден қояды. Кейін ішкі саясат, қоғам, аймақтық өмір жайлы мақалалар жарияланған. Газеттің қақ ортасынан <<Пікірталас және көзкарас» айдары орын тепкен. 1999 жылдың 30 қараша күні «Моңд» газегіне берген сұхбатында президент -директор Ив де Шезмартэн редакция таңдауын былайша түсіндіреді: «Біз материал тізбе өзгертіп жатырмыз. Алғашқы беттерге жаңалықтарды орнатып, кейіннен пікірімізді білдіретін мақалаларымызды береміз. Бұрьш газет редакциялық беттен бастап ашылаттын оқырман нөмір мақаласы мен соған бағытталған пікірлерді оқитын. Енді бід редащияльіқ мақаланы газеттің ортасына орналастырып, газеттің ядросы болып табылал бұл бетте түрлі пікірді айтуға мүмкіңдік туады. Осылайша газет сан алуан көзкарас пен пікірлерге толы болады. «Газет саяси, экономикалық және қаржы билігіне тәуелсіз. Ол оқырмаңдардың жеке меншігі. Либеральдық құндылықтарды нақты ұстанады»,- делінген 1999 жылы қарашада «Фигаро» таралымы 380000 данаға жетті. Жаңа пішін газет нарығында алға шығу үшін жарнамалық кампания ретінде жүргізілді. «Фигароның» нөміріне тегін купондарды метро мен газет дүңгіршіктерінің алдыңда тарату арқылы оқырман қауымын қызықтырды.
Дереккөз: Шындалиева Меңдігүл
"Шетел Журналистикасы"