Депутат дабыл қақты, Антикор растады. Алматыда таулар жекеменшікке өтіп кеткен
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі Алматыда қала құрылысының барлық кезеңінде жемқорлық тәуекелдері анықталғаны жөнінде ақпарат таратты, деп хабарлайды El.kz ақпарат агенттігі.
Бұған дейін Мәжіліс депутаты Бақытжан Базарбек Алматы қаласының Бостандық ауданындағы «Іле Алатауы» ұлттық саябағымен шекаралас «Ерменсай" ықшам ауданының тау бөктері жекеменшікке өтіп кеткенін айтқан еді.
Мегаполистің тау бөктеріндегі аймағындағы құрылыс жұмыстары Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінің Қоғамдық кеңесінің көшпелі отырысында қаралған.
Біріншісі – қала құрылысын жүйелі жоспарлаудың болмауы. Талдау Алматының бас жоспары 2011 жылдан бері жаңартылмағанын көрсетті. Осыған байланысты 63 мың гектардан астам жердің функционалдық аймақтары экологтардың, СЭҚ және ТЖ органдарының қатысуынсыз өзгерген. Бұл табиғатты қорғау аймақтарында және өзендер маңындағы бақылаусыз дамуға әкелді. Сонымен қатар "Тау алыбы" шағын ауданында сібір жарасы жерленген жер орнына жақын жерде тұрғын үй кешендері белсенді салынып жатыр.
Екіншісі – жердің мақсатын өзгерту. Әкімдіктегі лауазымды тұлғалар жердің нысаналы мақсатын өз қалауы бойынша өзгерткен. Мысалы, саяжай учаскелерінің орнына ЖТК салынған. Сонымен қата, мұндай қақтығыс кадастрлық құн айырмашылығын төлемеуге мүмкіндік берді. Мысалы, 2021 жылы қала тұрғындарының бірі 2 гектар жер учаскесінің нысаналы мақсатын "ЖҚШ"-дан "ЖТҮҚ"-ға өзгерткен. Алайда кадастрлық құнның 126 миллион теңге мөлшеріндегі айырмасы төленбеген. Жер кодексінің нормаларына қайшы келетін құрылыс салудың қала құрылысы регламенттерін іске асырудың өңірлік жоспары осындай тәжірибелердің себебіне айналып тұр.
Үшіншісі – инвестициялық жобаларға қатысу арқылы жеке меншікке жер алу. Әкімдіктің лауазымды адамдары сауда-саттық жасамастан кәсіпкерлерге инвестициялық жобаларға арналған учаскелерді жалға берген. Жалған пайдалануға беру арқылы жерлер жеке меншікке сатып алынды. Мемлекет жоғалтқан пайда алдын ала шамамен 400 миллион теңгені құрады.
Төртінші – құрылыс процестері жемқорлық факторларына толы. Заңнамалық регламенттің болмауы әкімдік қызметкерлеріне жосықсыз құрылыс салушылардың пайдасына құқықтық база нормаларын түсіндіруге мүмкіндік берді. Осылайша қала тұрғындарының бірі бір-біріне іргелес төрт учаскеде үш бақша үйін салуға рұқсат алған. Құрылыс аяқталғаннан кейін нысандар бақша үйлері ретінде пайдалануға берілді, бірақ кейіннен "Baganashil" тұрғын үй кешені ретінде іске асырылған.
Талдау ЖТҮҚ немесе бақша үйлеріне арналған жерлерде көп пәтерлі кешендер мен коммерциялық нысандар салынған 11 фактіні анықтады. Эскиздік жобадан және ЖСҚ-тан ауытқыған құрылыс кең таралған бұзушылық болып табылады. Биіктігі 12 метр және 3 қабаттан аспайтын Әл-Фараби даңғылынан жоғары объектілерді салу кезіндегі шектеулерге қарамастан, биіктігі 15 метр "Домино" клуб үйі ішінара пайдалануға берілген. Осындай 18 нысан анықталды. Талдау аясында 84 гектар аумақта 10 көппәтерлі кешен бойынша құрылыс тығыздығының артуы анықталды.
Бесінші – мемлекеттің құрылысты бақылаудағы әлсіздігі. Қала құрылысын бақылау бизнесті жүргізуді жеңілдету және жемқорлықты азайту мақсатында жеке объектілерді қабылдаудан алынып тасталды. Алайда жемқорлық тәуекелдері сақталып, бұл ретте уәкілетті органның жауапкершілігі төмендетілді.
Мемлекеттік сәулет-құрылыс бақылауының шенеуніктері екі құрылыс салушыға қатысты рұқсатсыз құрылыс үшін тек әкімшілік жаза қолданған. Өкілетті орган өз актілерінің орындалуын бақыламағанмен қоса, әрқашан сот ісін бастауға бастамашылық жасамайды. Бұзушылықтарға әрекет етудің құқықтық тетігінің болмауы заңсыз дамуды заңдастыруға әкелді.
Алтыншы - құрылыс саласындағы мемлекеттік қызметтерді үстіртін цифрландыру. Электрондық форматта құжаттарды қабылдау процесі ғана қамтылған. Ашық емес процедуралардың арқасында "көмекшілер" нарығы пайда болған. Антикор талдау барысында тұрғын аймақтан 229 гектар жерді рекреациялық аймаққа қайтару бойынша ұсыныстар берді. Бұл тармақ ағымдағы жылдың мамыр айында Үкімет бекіткен Алматы қаласының 2040 жылға дейінгі жаңа Бас жоспарында ескерілді.
Сонымен қатар, жерді рекреациялық аймақтан тұрғын үйге ауыстырудың ерекше тәртібін белгілеу ұсынылды. Бейінді Министрлікпен егжей-тегжейлі жоспарлау жобалары бойынша міндетті түрде келісім болуға тиіс. Жалпы Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет талдау нәтижелері бойынша анықталған жемқорлық тәуекелдерін жою бойынша кешенді жоспар дайындады. 58 тармақтан тұратын құжат одан әрі іске асыру үшін өкілетті органдарға берілді. Барлық сыбайлас жемқорлық фактілері бойынша Агенттік 8 қылмыстық істі тергеуде.