Қандастар Ассамблея

Франциядағы замануаи көпшілік оқитын журналдар

18.09.2013 3508
Баспахана ісін дамуындағы табыстар, технология мен фотосурет өнерінің үдерісі заманауи көпшілік көркем журнапдардың дамуына апғышарт бодды. Көп миллионды таралыммен шығатын заманауи түрлі-түсті көркем журнаддар өңцірісі орасан зор шығыс тапап етеді. Олар үшін қымбат қағаз, сапалы баспахана қажет. Бірақ үлкен аудиториясы бар, кәсіби мамандары бар, құнды ақпараттарды тарату мүмкіңдігіне ие, жарнама берушілерді көп тартатын көркем журнапдар баршылық Жарнама қызметінен түсетін табыстың көп бөлігі журналды шығару мен таратуға кеткен шығынды жабуға, басылым бизнесін қамтамасыз етуге, төмен бағамен оқырмандарға журналды ұсынуға мүмкіндік береді. Француз текстиль фабриканты және баспа ісімен айналысушы Ж. Пруво 1938 жылы «Matsh» спорт апталығын сатып алады. Онын концепциясын қайта қарастырғаннан кейін Х.Люстің «Life» үлгісі бойынша апта сайын шығатын көпшілікке арналған көркем журнал шығарады. 1949 жылдан бастап және осы күнге дейін журнал "Paris-Matsh" деген атпен басылады. «Paris-Matsh» журналы сапалы түрлі-түсті  суреттердің  санын  көп  енгізу,  ілеспе  мәтіндермен   сапалы  жұмыстын нәтижесіңде аудиторияға ұнайды. Соғысқа дейінгі кезенде журналдың таралымы 80 00( данадан 140 000 өсті, ал соғыстан кейін жаңартылған басылымның таралуы бір жарты миллионнан асқан. 1960 жылы рекордтық белгі - 180000 данаға жеткен. Журналдың баспасөздің америкалық үлгісіне «Paris-Matsh> ұқсайды. Оның кьвметкерлері АҚШ журналистикасына тән жұмыс стилі мен әдістерін ұстанады екен. 1950 және 1960 жылдары ірі көркем журналдар түрлі- түсті суреттерді басып отырса да теледидармен бәсекелесе алмады. 1959 жылы «Life» журналы рекордтық таралымға жетуіне қарамастан, жарнамалық қызмет саласындағы басылымның басты мәселесі теледидармен бәсекелес болып қалды. Кейінгі жылдары жарнамалық табыс шығыңдардың өсуін ақтай алмады. 1999   жылы Франция баспасөзіңдегі ақпараттық нарықтан "Авас" тобының кетуі елеулі бір оқиға болып тарихта қалды. Француз баспасөз нарығьша 1997 жыл "Компани женераль деез о" келеді де, дәстүрлі салалардың барлығына дерлік өзгерту енгізе бастайды. Франция еліндегі соңғы жылдардағы күнделікті баспасөзде тоқырау үрдісі байқалды. Тек 1998 жылы ғана аздап болса да, оң өзгерістер бой көрсетеді. Десек те, зертеушілердің мәліметтеріне қарағанда француздықтар жыл өткен сайын оқырман аудиториясын кемуде екен. 15-жастан, 24 жасқа дейінгі оқырман саны 3,8% төмендеді. Бірінші кезекте бұл "Либерасьонға", "Фигароға" және "Мондқа" қатысты. Француз зерттеушілері мұндай жағдайдың тууына аздап та болса газет бағасының өскендігі себеп батды деп түсіндіреді. Жастар аудиториясы "Паризьен-Ожурдюй", "Франс-суар" және "Экип" газеттерін оқушылар арасында артып келеді екен. Батыстағы ең ірі бес ел ішінде астаналық күнделікті баспасөз оқитын аудиторияның қамту денгейі өте төменгі көрсеткіш берген. 1000 тұрғынға тек 37,4 дананы кұрайды екен. "Монд " газеті жалпы ақпаралық газетгер ішіңдегі оқырман аудиториясыньщ көгггігі жағьшан бірішпі орында түр. 1999 жылы газетке жазушыпардың саны 120 мыңға жетіпті. Бұл рекорттық көрсеткіш екен. Оның себебі, жазушыларға төлеудің жаңа түрі, ай сайын студенттер үшін жеңілдетілген тариертер енгізіледі. 1999 жыпы "Мондтың" қаржы жағынан жақсы көрсеткішке жетеді. 1997 жылмен салыстырғанда сауда айналымы 95% өсіп, жақты "Монд" басылымның тобы 42,5 лир фр. түсім алған. "Монд дигшоматик" атты айлық басылымның таралуы 180000 данаға жетіп, жарнамадан айтарлықтай 30% түсім түсіп отырады екен. "Стратежи" журналының сарапшысы Оливе Монсо: "Бұл газеттің табысы жаңа пішінге тікелей қатысты, "Монд" жарнаманың жаңа бір түріне шығарып, бір "Люкс" секторының өзі өте жақсы көрсеткіш берді. Сәнге және қымбат тауарларға арналған арнайы қосымшалары өз жемістерін әкелді дейді. "Франс-суар" газеті басудың жаңаша түрлі-түсті түріне көшіп, жарнамадан түсімді күшейтті. Бірақ оқырмандардың саны барған сайын азайып, таралуы 150 мың данаға төмендеген. Көп сарапшылардың ойынша, ол өзінің мүмкіндігін бір мезетте жоғалтып алды дейді. Қазіргі уақыгта Парижде бұқаралық газет болып "Паризьен" газеті саналады. Көп басылымдар Интернеттен өз орнын табу үшін іздену үстінде. Әлемдік жүйені пайдаланып, түсімді көбейткісі келетіндер саны да аз емес. Себебі, интернет аудиториясы күннен-күнге өсуде. 1999 жылы абонештердің 240%-те өскеніне қарамастан Англияда пайдаланушылардың саны 18%, Германияда 19,4%, Францияда9,8 %-ке өскен. Дереккөз: Шындалиева Меңдігүл "Шетел Журналистикасы"

Баспахана ісін дамуындағы табыстар, технология мен фотосурет өнерінің үдерісі заманауи көпшілік көркем журнапдардың дамуына апғышарт бодды. Көп миллионды таралыммен шығатын заманауи түрлі-түсті көркем журнаддар өңцірісі орасан зор шығыс тапап етеді. Олар үшін қымбат қағаз, сапалы баспахана қажет. Бірақ үлкен аудиториясы бар, кәсіби мамандары бар, құнды ақпараттарды тарату мүмкіңдігіне ие, жарнама берушілерді көп тартатын көркем журнапдар баршылық Жарнама қызметінен түсетін табыстың көп бөлігі журналды шығару мен таратуға кеткен шығынды жабуға, басылым бизнесін қамтамасыз етуге, төмен бағамен оқырмандарға журналды ұсынуға мүмкіндік береді. Француз текстиль фабриканты және баспа ісімен айналысушы Ж. Пруво 1938 жылы «Matsh» спорт апталығын сатып алады. Онын концепциясын қайта қарастырғаннан кейін Х.Люстің «Life» үлгісі бойынша апта сайын шығатын көпшілікке арналған көркем журнал шығарады. 1949 жылдан бастап және осы күнге дейін журнал "Paris-Matsh" деген атпен басылады. «Paris-Matsh» журналы сапалы түрлі-түсті  суреттердің  санын  көп  енгізу,  ілеспе  мәтіндермен   сапалы  жұмыстын нәтижесіңде аудиторияға ұнайды. Соғысқа дейінгі кезенде журналдың таралымы 80 00( данадан 140 000 өсті, ал соғыстан кейін жаңартылған басылымның таралуы бір жарты миллионнан асқан. 1960 жылы рекордтық белгі - 180000 данаға жеткен. Журналдың баспасөздің америкалық үлгісіне «Paris-Matsh> ұқсайды. Оның кьвметкерлері АҚШ журналистикасына тән жұмыс стилі мен әдістерін ұстанады екен. 1950 және 1960 жылдары ірі көркем журналдар түрлі- түсті суреттерді басып отырса да теледидармен бәсекелесе алмады. 1959 жылы «Life» журналы рекордтық таралымға жетуіне қарамастан, жарнамалық қызмет саласындағы басылымның басты мәселесі теледидармен бәсекелес болып қалды. Кейінгі жылдары жарнамалық табыс шығыңдардың өсуін ақтай алмады. 1999   жылы Франция баспасөзіңдегі ақпараттық нарықтан "Авас" тобының кетуі елеулі бір оқиға болып тарихта қалды. Француз баспасөз нарығьша 1997 жыл "Компани женераль деез о" келеді де, дәстүрлі салалардың барлығына дерлік өзгерту енгізе бастайды. Франция еліндегі соңғы жылдардағы күнделікті баспасөзде тоқырау үрдісі байқалды. Тек 1998 жылы ғана аздап болса да, оң өзгерістер бой көрсетеді. Десек те, зертеушілердің мәліметтеріне қарағанда француздықтар жыл өткен сайын оқырман аудиториясын кемуде екен. 15-жастан, 24 жасқа дейінгі оқырман саны 3,8% төмендеді. Бірінші кезекте бұл "Либерасьонға", "Фигароға" және "Мондқа" қатысты. Француз зерттеушілері мұндай жағдайдың тууына аздап та болса газет бағасының өскендігі себеп батды деп түсіндіреді. Жастар аудиториясы "Паризьен-Ожурдюй", "Франс-суар" және "Экип" газеттерін оқушылар арасында артып келеді екен. Батыстағы ең ірі бес ел ішінде астаналық күнделікті баспасөз оқитын аудиторияның қамту денгейі өте төменгі көрсеткіш берген. 1000 тұрғынға тек 37,4 дананы кұрайды екен.

"Монд " газеті жалпы ақпаралық газетгер ішіңдегі оқырман аудиториясыньщ көгггігі жағьшан бірішпі орында түр. 1999 жылы газетке жазушыпардың саны 120 мыңға жетіпті. Бұл рекорттық көрсеткіш екен. Оның себебі, жазушыларға төлеудің жаңа түрі, ай сайын студенттер үшін жеңілдетілген тариертер енгізіледі. 1999 жыпы "Мондтың" қаржы жағынан жақсы көрсеткішке жетеді. 1997 жылмен салыстырғанда сауда айналымы 95% өсіп, жақты "Монд" басылымның тобы 42,5 лир фр. түсім алған. "Монд дигшоматик" атты айлық басылымның таралуы 180000 данаға жетіп, жарнамадан айтарлықтай 30% түсім түсіп отырады екен.

"Стратежи" журналының сарапшысы Оливе Монсо: "Бұл газеттің табысы жаңа пішінге тікелей қатысты, "Монд" жарнаманың жаңа бір түріне шығарып, бір "Люкс" секторының өзі өте жақсы көрсеткіш берді. Сәнге және қымбат тауарларға арналған арнайы қосымшалары өз жемістерін әкелді дейді.

"Франс-суар" газеті басудың жаңаша түрлі-түсті түріне көшіп, жарнамадан түсімді күшейтті. Бірақ оқырмандардың саны барған сайын азайып, таралуы 150 мың данаға төмендеген. Көп сарапшылардың ойынша, ол өзінің мүмкіндігін бір мезетте жоғалтып алды дейді. Қазіргі уақыгта Парижде бұқаралық газет болып "Паризьен" газеті саналады.

Көп басылымдар Интернеттен өз орнын табу үшін іздену үстінде. Әлемдік жүйені пайдаланып, түсімді көбейткісі келетіндер саны да аз емес. Себебі, интернет аудиториясы күннен-күнге өсуде. 1999 жылы абонештердің 240%-те өскеніне қарамастан Англияда пайдаланушылардың саны 18%, Германияда 19,4%, Францияда9,8 %-ке өскен.

Дереккөз: Шындалиева Меңдігүл

"Шетел Журналистикасы"

Ұқсас материалдар