TikТok – қысқа ғана уақыт ішінде жастар арасында үлкен танымалдыққа ие болған әлеуметтік желілердің бірі. Бұл әдетте 15 секундтан аспайтын қысқа бейнелерді жасауға және көруге арналған мобильді қосымша. Мұнда адамдар негізінен өз таланттарымен, өмірге деген көзқарастарымен және заманауи мәдениеттің көрінісімен бөліседі, деп хабарлайды El.kz ақпарат агенттігі.
Негізінде TikTok тарихының басталуы онша сәтті болмаған. 2014 жылы қытайлық ByteDance компаниясы өз елінде Douyin атты қосымшаны іске қосты. Оның танылу кезеңі баяу жүргендіктен, 2017 жылы ByteDance шетелдік нарық үшін арнайы TikTok деп аталатын қолданбаны әзірледі. Ол тез танымал болды және қазір белсенді пайдаланушылардың саны бүкіл әлем бойынша 1,5 миллиардтан асты.
TikTok-тың танымал болуының басты себептерінің бірі оның форматы. Ондағы таңқаларлық және динамизммен көзге түсетін қысқа бейнелер әп-сәтте миллиондаған жанарды жаулады. Тик-токтан музыкалық бейнелер мен билерден бастап комедиялық эскиздер мен өмірлік видеоларға дейін бәрін таба аласыз.
Тағы бір сәттілік факторы TikTok көптеген адамдарға жұлдыз болуға мүмкіндік берді. Дәл осы әлеуметтік платформада Lil Naz X [Америкалық рэпер әнші] және Dua Lipa [британ әншісі және модель] сияқты әртістер «атақты адам өмірін» бастады. Сондай-ақ Tiktok көптеген белгісіз қолданушыларға адамның қасиеттері мен талантын ғана емес, сонымен қатар олардың стилін, талғамын және қайталанбас қабілетін тану арқылы атақты болуға көмектесті.
Сонымен қатар, TikTok өз хабарламаларын үлкен аудиторияға жеткізе алатын жарнама берушілер үшін тамаша платформаға айналды. Жарнамалық бейнелер бұл жерде басқа әлеуметтік желілердегідей интрузивті емес, сондықтан олар көбірек қатысу мен конверсияға ие болады.
Бірақ табысқа қарамастан, TikTok та сынға ұшырады. Кейбіреулер оны теріс ақпарат таратып, зорлық-зомбылық пен агрессияға шақырды деп айыптайды. Сонымен қатар, қосымшаны пайдаланушылардың жеке деректерін жинауға және пайдалануға қатысты бірқатар талаптар қойылды.
Жалпы, TikTok-ты бүкіл әлем бойынша миллиондаған пайдаланушылардың жүрегін жаулап алған бірегей әлеуметтік платформа деп санауға болады. Кем дегенде, ол қысқа бейнелер шынымен қызықты және тәуелді болатынын көрсетті. Бірақ өзінің танымалдылығының бір бөлігі ретінде TikTok пайдаланушылардың сенімін сақтау және көпшілік арасында танымал болу үшін оның мазмұны мен құпиялылық саясатын қадағалауы керек.
Tik Tok - соңғы жылдары нағыз хитке айналған мобильді қосымша. Бұл қосымшаның танымалдығы блогерлер мен маркетологтар үшін жаңа табыс табу мүмкіндіктерінің пайда болуына әкелді.
TikTok-тағы табыс әртүрлі жолдармен жүзеге асырылуы мүмкін. Кейбір блогерлер жарнамадан ақша табады. Мысалы, компаниялар өздерінің жарнамалық роликтерін танымал блогерлердің парақшаларында орналастыру құнын төлей алады. Кейбір блогерлер өз брендін ілгерілету үшін TikTok-ты пайдаланады, ал кейбіреулер үшін TikTok олардың негізгі табыс көзіне айналады.
Егер сіз TikTok-та ақша табуды бастағыңыз келсе, онда профиліңізді дамытуыңыз керек. Жазылушыларыңыз бен лайктарыңыз неғұрлым көп болса, сізге жарнама ұсынғысы келетін компаниялар сіздің танымал жазбаңызды байқайтын болады. Дегенмен, оқырмандарды тарту үшін платформада жарнамалау керек. Ал брендіңізді дамытудың бірнеше жолы бар.
Кез келген әлеуметтік желідегідей, пайдаланушылардың назарын аудару үшін шығармашылықпен айналысу керек. Сіз TikTok-тa не істегіңіз келетінін шешуіңіз керек. Яғни, өз салаңызды айқындаңыз. Ән айта аласыз ба? Күлкілі трюктерді үйреткіңіз келе ме? Сіз не істесеңіз де, ол ерекше және қызықты болуы керек.
Брендіңізді дамыту үшін бейнелерді үнемі жүктеп тұруыңыз керек. Бір-екі бейнемен тоқтап қалмаңыз. Белсенді болып, оқырмандарыңыз үшін тұрақты түрде қызықты туындыларды шығаруды жалғастыруыңыз керек. Платформаның жұмыс істеу жүйесі белсенділікке, кері байланысқа тәуелді.
Хэштегтер - сізді үлкен аудиторияға жеткізудің бір тәсілі. Бейне сипаттамасына хэштегтерді қосқанда, жазылушылар белгілі бір тақырып бойынша мазмұнды іздеген кезде бейнеңізді оңай таба алады.
Басқа блогерлермен бірлесіп жұмыс істеу - жаңа аудиторияға қол жеткізудің тағы бір жолы. Достарыңыздан немесе басқа блогерлерден аудиторияңызға өту үшін сізбен бірге видео түсіруін сұраңыз.
TikTok экономикаға үлкен әсерін тигізе алады және бұл әсер күн сайын артып келеді. Қытайда бастау алған осынау мобильді қосымша көптеген адамдарды қызықтырып, тиктокерлердің арқасында танымал әлеуметтік желіге айналды. Алайда блогерлердің экономикаға әсері мұнымен шектелмейді. Тиктокерлер көптеген оқырмандарды тарта алатынын ескере отырып, оны бизнесті дамыту үшін маркетинг құралы ретінде пайдалануға болады. Мысалы, Қытайдағы «ванхун» деп аталатын TikTok-тағы танымал пайдаланушылар тікелей эфирде отырып, әлемдік нарыққа миллиардтаған тауар сатады. Сондайлардың бірі, Остин Ли деген ванхун 12 сағат ішінде 1,7 млрд доллар тауар сатқан. Одан бөлек жарнамалардан табыс табатын «ванхундар» бар. Мәселен, Цзян Йилей. Оның кейбір видеоблогтары бір тәуліктің өзінде 74 миллион қаралым жинаған. Оның қазіргі таңда 28 миллион оқырманы бар. Lily&Beauty сатушысы оған 30 секундтық жарнама үшін 22 миллион юань (шамамен 3,4 миллион доллар) төлеген.
Tiktok - әлеуметтік желілер арқылы өнімдер мен қызметтерді сатудың ең танымал тәсілдерінің бірі. Компаниялар өз өнімдерін жарнамалау үшін TikTok-ты көбірек пайдаланады. Блогерлер өнімді қарап, оның пайдасы туралы айтып, брендке жарнама жасай алады. Мұндай видеолар тез таралып, өнімге қызығушылық танытқан көптеген пайдаланушыларға тауарды тез сата алады.
TikTok Studios – блогерлерге шығармашылықпен айналысуға көмектесетін ұйым. Бұл студиялар әдетте жарықтандыруды, дыбысты, түсіруді, өңдеуді және бейне өндірісінің басқа аспектілерін қамтиды. Мұндай студияларды құру жаңа жұмыс орындарын құруға мүмкіндік береді, бұл өз кезегінде жалпы елдің экономикалық жағдайының жақсаруына әкелуі мүмкін.
Сонымен қатар, TikTok-қа сапалы өнім, яғни, видеолар түсіретін оператор, мобилограф, монтаж жасаушы мамандығына деген сұранысты арттырады. Бұдан бөлек, дизайнер, фотограф, диктор және тағы басқа да мамандарға жұмыс орнын ұсынуда.
Көптеген блогерлер әлемнің түкпір-түкпіріне саяхаттап, олардың қайда екендігі туралы бейнелер жасайды. Мұндай видеолар блогердің видеосында айтылған жерлерге баруға қызығушылық танытқан туристердің назарын аударуы мүмкін. Бұл елдегі туризм саласының өсуіне әкелуде.
TikTok-тың даму қарқыны елімізде де жаман емес. Инстаграм желісімен қатар келе жатқан желінің қолданушысы негізінен жастар. Қазіргі Қазақстаннан бөлек, ТМД, әсіресе Ресейде танымалдылыққа ие болып жүрген тиктокерлеріміз бар. Мәселен, тиктокта Хомяк атымен танылған Алина Ким есімді 18 жастағы алматылық ТМД елдері арасында ең танымал блогер атанған еді. Оның TikTok әлеуметтік желісінде 50 миллион оқырман бар.
Қазақстандық блогерлер де ақырындап әлемдік деңгейдегі контенттер жасауға ұмтылып, әлемдік деңгейдегі жарнамалық тапсырыстар мен табыстарды көздейді. Десе де, елде жастардың осынау әлеуметтік желіге шектен тыс әуестенуі кері әсерін беріп жатыр. Бұл қалыпты құбылыс. Өйткені, жастардың шамадан тыс ұзақ отыруы, ұятсыз, құмар ойын, психикаға әсер етуші және тағы басқа да бейнероликтер ата-ана, мұғалім және жалпы үлкендер тарапынан алаңдаушылық тудыруда. Қазіргі таңда, осыған орай қолданушыларда дұры арнаға бұрып, пайдалы дүниелер жасау идеологиясы жүргізілуде. Сондай ұсыныстардың бірін президентіміздің өзі де айтқан еді. Қасым-Жомарт Тоқаев Қазақстан халқы Ассамблеясының отырысында Ақмола облысының поляк этномәдени бірлестігінің төрағасы Наталья Нагачевскаяның ел тарихы бойынша жасаған TikTok жобасын қолдайтынын айтқан.
«Сіз балаларды өнерге, мәдениетке тартуға қатысты өте қызықты ұсыныс айттыңыз. Мен бұл ұсынысты қолдаймын және облыс әкімдеріне де үндеймін. Шынымен де балалардың халық театрларын ашу сияқты мұндай жұмысты бастап көрейік. Балаларымыздың арасында таланттылар өте көп. Күні кеше ғана Жезқазғанда болдым және балалардың өнердің сан түріне, оның ішінде домбырамен айналысатындығын көрдім. Бұл – қуантарлық жайт. Дегенмен, біз мұндай балаларға қолдау көрсетуіміз қажет. ...Қазір жастар негізінен Іnstagram мен TikTok-та отырады. Бұл біздің өміріміздің шындығы»,-деді Қ.Тоқаев.
TikTok Қазақстан мәдениетінің бір бөлігіне айналып, басқа әлеуметтік желілер арасында лайықты орнын алды. Жастарымыз ол арқылы бүкіл әлемнен миллиондаған пайдаланушыларға шығармашылық қабілеттерін жеткізу үшін белсенді пайдаланатын болады. Тиктоктағы қазақша контент тек қана өсіп, ілгерілеп, одан да көп қолданушыларды тартады.