18 Қыркүйек 2013, 03:12
«Монд» газетінің қаржы бөлімі 1980 жылы аздағанқиыншылыққа ұшырады. Кызметкерлердің жалақысына, әлеуметгік қамсыздандыру, қағаз, понпа қызметіне көп ақша жұмсалды. 1970 жылдың соңыңда француз баспагерлері газет шығарудың жай әдісіне бет бұрды. Фототерімге көшу 1980 жылдың басында жалғасын тапты. Соңғы болып «Моңд» газеті жаңа тәсілге көшті, бірақ бәрінен де кеш көшкені қызметкерлер ұжымы толығымен қайта даярлау мүмкіндігімен түсіңдіріледі. «Моңд» өз күн көрісін әзер тауып күннен-күнге жағдайы қиындап бара жатты. 1980 жылы алғаш қаржы тапшылы 17 800 000 франкты құраса, ал 1984 жылы 70 000 000 франкқа дейін жетті. Үш жылдың ішінде газет таралымы 45 000 данаға қысқартылды. Тәуелсіз басылым ретіңде өз орны жоғалтпс үшін қаражат керек болды. «Монд» тек қана өзінің экономикалық жағдайын тепе-тендікке жеткізу үшін ғана емес, өзінің айырықша құрылымының (Бев-Мф қурастырған) кез келген жағдайда өзін-өзі ақтай алатын дәрежеде екендігін дәлелдеу керек болды. 1984 жылы қазанда газет директоры Аңдре-Лоран газеттің дағдарыстан шығу жоспарын паш етті. Жоспар бойынша каржының тепе-теңдігін орнату үшін шығынды кысқарту қажет деп шешті. Жеке қорды қалпына келтіру үшін редакцияның ғимаратын сату керек болды. Парижден келетін факсимильді баспаға шығару әдісін қайта жаңарту ә дісі арзаныраққа түседі деп шешті. Журналистер қоғамы Андре Лоранның жоспарын қабылдамай, директор өз қалауымен жұмыстан шығып кетеді. «Моңд» газегінің оқырман қауымы бірігіп, көмек ретіңде 15 000 000 франк жинап береді. 1986 жылдың соңына карай газет таралымы 10% көтеріліп, басылымға жазылушьшар саны 70 000-нан 80 000-ка дейін өсті, жарнамадан түскен пайда 25% көбейеді. А.Лоранның орнын баскан А. Фонтэн қатал үнемдеу жоспарын жүргізіп, 220 адам жұмыстан шығарылып, редакция ғимаратын сатуға тура келеді. Газеттің безеңдірілуі мен ішкі мазмұны үлкен өзгеріске ұшырады. «Мондтың» оқырман аудиториясын кеңейту мақсатында газетте фотография мен карикатуралар, әзіл- ыскақ материалдар кеңінен көрініс табады. Материалдардың тақырыптары кеңейтіліп. «Моңд» директоры А.Фонтэн жаңартылмаған басылымның қатал бәсекеде жеңшетініне күмән келтірмеді. Сондықтан газет мазмұны мен безендірілуін жақсартуды қолға алады. Жаңадан баспаханалық кешенін салу шешімі қабылданады 1987 жылы «Монд» таралымы 500000 данаға дейін жетіп, жарнамадан түскен пайда көбейеді. Бірнеше жыл бойы құлдырауды басынан кешірген «Монд» 1992 жылы экономикалық тепе-теңдікке қол жеткізеді. 1994-1995 жылдары инвесгициялардың дағдарыстан шығу кезеңі болды Францияньщ жарнамадан әлем БАҚ-нан қалыс қалуы Эвеннің алкогрльды ішімдіктер мен темекіні жарнамалауға тыйым салуына байланысты болады. 1995 жылы соңына қарай француз басылымдары тағы да бір қиындыққа тап болды: қағаздың бағасы 50% өсті. Осыңдай мәселенің Француз БАҚ- тарына эсер етуі кағаздьң 90%-ын шетелден әкелуінен еді. 1994 жылы журналистер мен газет қызметкерлердің жалпы жиналысында бірнеше мәселе шешіледі. Біріншіден, сыртқы салымшьшар есебінен капиталды көбейту және екінші мәселе - кәсіпкерліктің статусын шектеген жауапкершілігі бар акционерлік қоғамнан бақылау кеңесі мен директорлар кеңесі болатын акционерлік қоғамға көшіру туралы шешім қабылданды. Директорлар кеңесінің төрағасы және «Монд» директоры батып Ж.М. Коломбани тағайындалып, газеттің елу жылдық мерейтойы өтеді.
Жаңа пішіннің арқасыңда «Монд» жетістікгерге жетіп, сәтті газет саясатының негізіндн үш қағида тұрады: 1) ақпарат иерархизациясын жақсарту, яғни, ақпараттың сапалысын таңдау; 2) ұқсас деректер мен ақпараттары бар мақалаларды ортақ бөлімге жинақтау; 3) оқырманға әр түрлі суреттермен безендірілген, қызықты ақпаратқа толы газет шығарып беру. Елу жылдық тарихы бар бұл газет қайта жанғырып, жаңа күшпен жұмысқа кіріседі. Газеттің басты құндылығы - болып жатқан глюрализмге қарамай түрлі акционерлерді біріктіреді. 1997 жылы мәдениет бөлімін кеңейтіп, бірнеше бет болып шыға бастайды, жаңадан «Киоск» айдары пайда болып, оңда әлем басылымдарынан қызықты үзінділер, телевизиялық хроника мен Интернеттегі жаңа сайттар жайлы беріліп отырады.
«Моңд» қалталы әлеуметгік топтың ең көп оқитын газетіне айналады. Бұл басылымның жылдық табысы 320 000 франк болатын отбасылардың 15%-ы таныс. Тек ақпаат тарататын газеттердің арасынан оқырманының көптігі жағынан «Монд» бірінші орын алады. 1990 жылдың соңыңда оның таралымы мен жарнамадан түскен табысы көбейеді. «Моңд» директоры Ж.М Коломбанидің айтуы бойынша 1998 жыл газеттің каржылық көрсеткіші жоғарылап, газет таралымы үшін сәтті жыл болады. «Моңд» президенті мен бас директоры Ж.М Коломбани газет айналасыңда пайда болған топтың дамуын үш бағытқа бөледі: 1) жаңа технологиялық революцияға қатысуы - Ишернет ресурстарын қолдануы; 2) мәдениет саласына арналған басьшымдарға құйылған инвестиция; 3) аумақтық басылымдардың белсенділігі. Үшінші мынжылдықтың басына дейін (тіпті 2001 жылдың 11 қыркүйек күні Нью-Йоркте болған террористік актқа дейін де) «Мондтың» экономикалық жағдайы тұракты болып келді.
Дереккөз: Шындалиева Меңдігүл
"Шетел Журналистикасы"